Pandeminin ardından eski ivmesine kavuşmaya çalışan eğlence sektörü, tanıtım stratejilerini baştan yazıyor. Dijitalleşmenin yaygınlaşmasıyla birlikte etkinlik bileti satışlarının birçoğunu online platformlar aracılığıyla yapan organizatörler, şimdi de bu platformların geleneksel satış yöntemlerini terk ediyor. Çünkü artık bir etkinliğin yalnızca bilet satışını yapmak, tüketicilerin ihtiyaçlarına cevap vermiyor.
Tüketiciler katılacakları ya da katılmak istedikleri organizasyon hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak isterken, organizatörler de etkinliklerinin tanıtımını doğru yapabilecekleri ve satışlarını kontrol edebilecekleri online bilet platformlarının arayışına giriyor.
Organizatörlerin etkinliklerine uygun platform seçmelerinin rezervasyon deneyimi açısından hem kendileri hem de tüketiciler için kritik bir rol oynadığını belirten Gise.com Kurucusu Umur Gökhan Çiçek, çevrimiçi etkinlik platformlarında dikkat edilmesi gereken hususları paylaştı.
KÜRESEL ÇEVRİMİÇİ ETKİNLİK BİLET PAZARI 94,92 MİLYAR DOLARA ULAŞACAK
Yaz sezonunun gelmesiyle birlikte eğlence sektöründe rekabet yoğunlaşıyor. Birçok organizatör etkinliklerinin bilet satışlarını çevrimiçi bilet platformlarından yaparak daha geniş kitlelere ulaşıyor.
Mordor Intelligence’ın paylaştığı verilere göre 2021’de 28,49 milyar dolar değerinde olan küresel çevrimiçi etkinlik bilet pazarının 2027’ye kadar 94,92 milyar dolar değerine ulaşması bekleniyor. Organizatörler ise büyüyen pazar karşısında bilet satışlarının tüm sürecini yönetebilecekleri, arka planda takip edebilecekleri yeni nesil bilet platformlarını arıyor.
Peki organizatörlerin satış yapacakları platformu seçerken hangi kriterlere dikkat etmesi gerekiyor?
Yetkinlik kazandıran: Birçok bilet satış platformu, tüketicilerin biletlerini pratik bir şekilde almasını sağlarken, aynı konforu organizatörler için sağlayamayabiliyor. Gise.com gibi yeni nesil platformlar ise organizatörlerin kendi başlarına etkinlik girip, arka planda takip etmelerini sağlayacak kontrol mekanizması kurarak yetkinliklerini artırmalarına olanak tanıyor.
PR çalışmalarını destekleyen: Bir etkinliğin biletini daha geniş kitlelere satabilmek için, yalnızca online satış platformlarını kullanmak yeterli değil. Çünkü tüketiciler, ilgilerini çeken organizasyonlar hakkında ne kadar çok bilgi alırsa, bilet satın alma olasılığı da o denli yükseliyor. Bu yüzden etkinliğin tanıtımını doğru kanallardan doğru yöntemlerle yapmak, başarının anahtarı haline geliyor. Tanıtım süreçlerini blog, podcast, video, sosyal medya gibi araçlarla destekleyen online bilet satışı platformları ise organizatörler için avantaj yaratıyor.
Farklı ödeme yöntemleri sunan: Tüketicilerin her biri, bilet satın alırken farklı ödeme yöntemlerini kullanmak isteyebilir. Tek tip ödeme yöntemini kabul eden bilet platformları ise bilet satışlarının düşmesine yol açabilir. Farklı şekillerde ödeme imkanı sunan platformlar ise organizatörlerin satış oranlarını en üst seviyeye ulaştırabilir.
Umur Gökhan Çiçek
Çeşitli bilet türleri oluşturan: Etkinlik biletleme sistemlerinde farklı formatlar bulunur. Organizatörler ise bir etkinliğin biletini kendilerine en uygun işlem yapısına sahip bilet türüyle satarak gelirlerini artırabilir.
Müşteri deneyimine odaklanan: Tüketici alışkanlıklarının sürekli olarak değiştiği günümüzde kusursuz bir müşteri deneyimi oluşturmak kritik bir önem taşıyor. Söz konusu alan tüketiciye doğrudan hitap eden eğlence sektörü olunca da etkinlik organizatörlerinin bilet satışlarında hızlı ve kolay pratikler sunmaları yeterli olmuyor. Dolayısıyla bilet satışını hem organizatörler hem de tüketiciler için konforlu deneyimlere dönüştüren, kullanıcı dostu internet sitesi ya da mobil uygulamaya sahip bilet platformlarını tercih etmek, organizatörlerin satış ivmesini yükseltebilir.
Online bilet platformlarının esnek ve kullanıcı dostu çözümlere sahip olması, bunun yanı sıra verileri analiz edebilecek çıktıları sunabilmesi, organizatörlerin satış yaptığı etkinliğin hangi yönde ilerlediğini anlamaları için önemli bir paya sahip. Performans odaklı platformlar, bu sayede bilet satışlarındaki tüm süreçleri hem tüketici hem de organizatörlerin adına konforlu hale getiriyor.