Türkiye’ye sadece alışveriş için gelen turist sayısı yüzde 190 artışla 2,3 milyonu geçti.
Uluslararası piyasalarda yaşanan enflasyonist baskı ve yabancı para birimleri karşısında değer kaybeden TL, Türkiye’yi alışveriş için cazip hale getirdi.
Türkiye’ye geçtiğimiz yıl 2 milyon 326 bin kişi sadece alışveriş için geldi.
Yabancı ziyaretçiler 2022’de 7,5 milyar dolarlık yeme-içme, 6 milyar dolarlık giyim ve ayakkabı, 1,4 milyar dolarlık da hediyelik eşya harcaması yaptı.
Böylece turistlerin tüm bu kategorilerde yaptığı toplam harcama tutarı 15 milyar dolara yükselmiş oldu.
- Etiketler :
- Haberler –
- Ekonomi
- Alışveriş
- Turizm